Badminton ungdomstræning 7-16 år i MBC

MBC har ca. 15 aktive unge, der hygger sig med badminton onsdage fra 16.00 - 18.00. Ungdomshold er opdelt med træningstider for små og store. Vi har træner på og vores fokus er, at det skal være sjovt og lærerigt at gå til badminton.

Træningshold for ungdom og kontingent

Træningshold MBC ungdom Ugedag og tid Kontingent
Små (7 - ca. 11 år) Onsdag 16.00 - 17.00 400 kr. (hel sæson)
Store (ca. 11 - 16 år) Onsdag 17.00 - 18.00 400 kr. (hel sæson)
Unge badmintonspillere opstillet i ens t-shirts

Sådan så nogle af vores ungdomsspillere ud i 2019, iført nye klubtrøjer.

Sæsonen starter primo september og slutter ved udgangen af maj, se sæsonstart og slut for de præcise datoer.

Drenge spiller badminton

Det store hold (11-16 år) træner "rundt om nettet"

Dreng samler fjerbolde i en stak

Emanuel samler fjerbolde til servetræning

4 drenge spiller badminton

4 unge spiller badminton double

2 drenge spiller badminton

2 unge træner single

Gratis prøvetræning de første to gange

Nye ungdomsspillere kan gratis deltage på onsdagstræningen to gange, så de kan prøve om badminton er noget for dem. Derefter skal der betales kontingent.

Mødetid til træning

De unge skal være omklædt og klar når træningen starter, så mødetid er senest 10 min. før træningsstart.

Trænere

Til vores ungdom har vi tilknyttet en træner, som underviser både det lille hold onsdage 15.15 - 16.30 og det store hold onsdage 16.30 - 18.00. Vi lægger vægt på, at der skal være plads til sjov og leg for de unge, udover badmintontræningen.

4 unge spiller badminton mix-double

4 unge træner mix-double

Børn træner badminton med fjerbolde

De unge træner præcisionsskydning med fjerbolde

Smilende drenge med badmintonketchere

Drengene hygger mens de venter på deres tur

Børn i rundkreds laver strækøvelser

Udstrækning efter badmintontræning

Arrangementer

Vi har en række faste arrangementer i løbet af sæsonen: Juleturnering i midten af december med balloner på nettet og julehygge, og klubmesterskabet i april/maj med præmier til alle.

Tilmelding til ungdomstræning i MBC

Gå til online tilmeldingen for ungdom og tilmeld til det hold dit barn passer ind på.

Kontakt vedr. ungdomsaktiviteter

Kontakt ungdomsansvarlig Jan Petersen på tlf. 40 72 63 82 eller email for spørgsmål om ungdomsaktiviteterne i MBC.